Uitstel van betaling wegens ziekte

Wat te doen bij ziekte en verzuim (missen van lessen)
Kan uw kind of u zelf door ziekte of een andere reden niet meedoen aan de zwemles of iets anders in het zwembad?
Dan is dat heel vervelend.

Bij het Twentebad is kort afwezig voor eigen rekening, lang afwezig kost niets.

Uitstel van betaling wegens ziekte
Is uw kind of bent u zelf langer dan 4 weken ziek? Of kunt u zelf door bijvoorbeeld een heupoperatie langer dan 4 weken geen gebruik maken van uw zwemabonnement? Dan kunt u vragen of u even niet hoeft te betalen. Daarvoor moet u wel een bewijs kunnen laten zien. Hieronder een aantal voorbeelden van een geldig bewijs:

  • uw kind met een arm of been in het gips: langskomen bij de receptie of een recente foto tonen
  • een kopie van de afspraak bij een specialist in het ziekenhuis: bijvoorbeeld de orthopeed waar u een heupoperatie heeft gehad
  • een recept van de apotheek: bijvoorbeeld voor antibiotica die u nodig heeft voor de behandeling van een oorontsteking
  • een beweegadvies van uw fysiotherapeut: bijvoorbeeld bij rugklachten
  • ander bewijs

Feitelijke medische gegevens
Veel huisartsen geven geen schriftelijke verklaring af, waarin staat dat hun patiënt niet mag zwemmen. Als u geen andere mogelijkheid heeft mag u uw huisarts echter wel om uw feitelijke medische gegevens vragen. Deze moet uw arts verstrekken, eventueel tegen vergoeding van de kopie. Het is vervolgens aan het zwembad om te oordelen of dit voldoende reden is om u uitstel van betaling te geven.

Gegevens niet bewaard
De gegevens over uw gezondheid bewaren wij niet. De administratie bekijkt het schriftelijke bewijs.
Daarna wordt het vernietigd of krijgt u het gelijk terug.
Als u langskomt om iets te laten zien, bel 074-2434241 of mail dan even van tevoren naar info@twentebad.nl  Dan weet u of de administratie er is.